Opencart 2.1.0.1 İçin KDV ayarlanması



Opencart Destek Whatsapp Grubumuza Tıkla Katıl


Bir çok kullanıcının sorun yaşadığı şey opencart ın kdv oranını doğru hesaplamadığından yakınırlar. Fakat bu opencartın değil bizim hatamızdır. Sisteme doğru verileri vermediğimiz için oda hesaplama yapamaz. şimdi nasıl doğru verileri opencart 2.1.0.1 tanımlayacağımıza geçelim.

1 ) ilk olarak KDV uygulanacak bölgeyi ayarlamamız gerekli Yerelleştirme >> Coğrafi Bölgeler 
burayı resimde gördüğünüz gibi ayarlayınız.

Opencart 2.1.0.1 İçin KDV ayarlanması - atasoyhk


2) KDV oranlarını oluşturularım türkiyede iki tip vergi oranı mevcut %18 ve %8.  Yerelleştirme >> Coğrafi Bölgeler >> Vergiler >> Vergi Oranları 


Opencart 2.1.0.1 İçin KDV ayarlanması - atasoyhk Opencart 2.1.0.1 İçin KDV ayarlanması - atasoyhk

3) KDV oranlarını sitemizde kullanılacak şekilde tanımlayalımkı sistem nerelerde bu vergileri uygulayacağını anlasın  Yerelleştirme >> Coğrafi Bölgeler >> Vergiler >> Vergi Sınıfları 
 Opencart 2.1.0.1 İçin KDV ayarlanması - atasoyhk
4) En son olarak mağza ayarlarında KDV Göster dediğimizde artık sorunsuz KDV Ayarlarını sistem tanıyacak ve çalıştıracaktır.


Bu yazımızda ne yaptık Opencart 2.1.0.1 sistemimize KDV bölgesini tanımladık, Opencart 2.1.0.1 için KDV oranlarını ve sınıflarını ayarladık. Opencart 2.1.0.1 nerelerde KDV uygulayacağını belirledik. En son Opencart 2.1.0.1 ayarlarda KDV gösteri seçip işlemleri sonlandırdık. 

İşlemle ilgili takıldığınız yer ve sorularınız olursa yorumlar kısmında sorunuzu sorun ben yardımcı olmaya çalışayım.

Opencart için Önemli Başlıklar;





23/Adet Yorum

Yorumlarımız yönetici kontrolünden geçmektedir. Bu yüzden reklam içerikli yada ahlaka aykırı yorumlar silinecektir.

  1. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. yardımcı olabildiysem ne mutlu. Sorularınız olursa buradan sorabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. merhaba,kdv dahil nasil olabilir acaba ,mesela urun fiyati 4 tl, sepete atinca urunu yine 4 tl olacak yalniz kdv kisminda 4tl nin kdv sini yazmali.Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk olarak geç cevap verdiğim için özür dilerim. fakat işlerin yoğunluğundan bugün gördüm mesajınızı. ilk olarak opencart hangi sürümünü kullanmaktasınız. bunu belirtirseniz. daha kolay bir şekilde çözüm sunabilirim.

      Sil
    2. Merhaba, Yazdıklarınızı bir bir yaptım fakat ürün ekranında kdv görünmüyor. Teşekkürler.
      sürüm 2,102

      Sil
    3. yusuf ertan hangitemayı kullanıyorsunuz. ayrıca son kısımda vergi oranlarını göster dedinizmi ?

      Sil
  4. atasoyhk@gmail.com adresine bilgilerini gönderirseniz bir bakalım.

    YanıtlaSil
  5. merhabalar, dediklerinizi harfiyen uyguluyorum fakat şehir bölge kısmında hepsini kapsa diye bir ibare yok malesef yardımcı olabilirmisiniz nasıl aşabilirim bu sorunu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ilk olarak hangi sürümü kullanıyorsunuz ? ve çekirdek dosyayı nereden indirdiniz. bazı çekirdeklerin hatalı yada buklu olduğunu farkettim ayrıca atasoyhk@gmail.com adresine bana bir kullanıcı oluşturup şifresini gönderirseniz yardımıcı olmaya çalışayım.

      Sil
  6. saçma olmuş bu ayarlar zaten otomatik geliyor millet kdv dahil fiyat içinde bunu nasıl göstericez diyor soruyor zaten otomatik ayarlarda kdv hariç fiyatı görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçma olmuş derken neyin saçma olduğunu anlamadım. yıllardır opencart kullanırım. türkiye için yapılan ayarların hiç bir zaman otomatik geldiğini görmedim. belki sizin indip kurduğunuz sürüm edit edilmiş bir sürüm olabilir fakat sıfırdan kurulum yapar iseniz ve eğer ürünlere kdv dahil fiyat girmeyip sistem hesaplasın istiyorsanız. Saçma diye belirttiğiniz ayarları yapmanız gerekmektedir.

      Sil
  7. Hocam çok teşekkür ederim.. çok faydalı oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. faydalı olduğuna sevindim. bir çok kişi bu basit ayarlar için gereksiz ücretler talep ediyor. Eğer kendimiz yapamayacaksak open source kullanmanın ne faydası var.

      Sil
  8. kolay gelsin
    size sorum Altyapı: OpenCart Geliştirici: Opencart-TR © 2009 - 2017 Tüm Hakları Saklıdır.
    Sürüm 2.1.0.1
    kullanmaktayım "Vergiler Hariç": 64,00 TL yazan kısmı vergiler dahil yazmasını istemekteyim yardımcı olabilirmisiniz.
    yani ürün örn 19,90 yazmasını istiyorum.
    yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunun için bazı dosyalarda değişiklik yapılması gerekli. atasoyhk@gmail.com adresine bir kullanıcı oluşturup gönderirseniz hem sistemi kontrol eder hemde istediğiniz düzenlemeyi yapabilirim.

      Sil
  9. Çok teşekkür ederim. basit bir işlem. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Basit bir işlem fakat çok sorulan bir işlem.

      Sil
  10. ALLAH RAZI OLSUN YARDIM İÇİN TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduğumuza sevindim. Farklı sorularınız için buradan yada mesaj alanından ulkaşabilirsiniz.

      Sil
  11. Hocam merhaba,

    Ben 3.0.2 sürümü kullanıyorum. KDV %18 seçtiğim zaman otomatik olarak ürün fiyatının üzerine ekliyor sitede. Tüm ürünlerin KDVSiz halini mi girmek zorundayız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemil bey merhaba, bunu opencart üzerinde iki yolla yapabilirsiniz ya kdvsiz fiyatları girersiniz opencart kendi hesaplar yada ayarlardan kdv kısmını kapatıp direk kdv dahil fiyatı girersiniz. ben genelde sistem üzerinden fatura kesilmeyecekse. kadvnin kapatılmasını öneriyorum.

      Sil
  12. Her şeyi KDV dahil girelim diyorsunuz. Faturayı keserken KDV'yi nerede göstereceğiz peki? Sistem üzerinden fatura kesilmeyecekse dediğiniz şey farklı bir muhasebe programı mı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer faturayı farklı bir sistem üzerinden kesiyorsanız. sisteme kdv dahil fiyat girerek sorunu çözebilirsiniz. Ben genelde Elle fatura kesiyorum fiyat ve KDV ayrı ayrı yazıyorum. Ama Opencartı fatura modülü ile entegre eddiyseniz ozaman ayrı ayrı yazmanız gerekli. Özetle işlem nasıl yaptığınız önemli.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarımız yönetici kontrolünden geçmektedir. Bu yüzden reklam içerikli yada ahlaka aykırı yorumlar silinecektir.

Daha yeni Daha eski