Disk Yazmaya Karşı Korumalı Hatası çözümü

Merhaba çok sık yazı yazamıyorum bu sıralar. Web tasarım ve yazılım geliştirme ve ilgi bekleyen müşteriler olunca buraya çok vakit ayıramıyorum.

2 haftadır uğraştığım bir sorunun çözümünü bulduğum için buraya yazmak istedim hem sonrasında bana hatırlatıcı olur hemde aynı sorunu yaşayan başka arkadaşlar varsada onlar içinde bir yol gösterici olur.


Bir müşterim yanı yakıla bana ulaştı. Önemli verilerini sakladığı USB diskine virüs bulaşmış ve dosyaları sadece görebiliyor. Dosyaları ne silebiliyor, Ne taşıyabiliyor nede Açabiliyor. İşlem yapmak istediğinde aldığı hata mesajı.

"Disk Yazmaya Karşı Korumalı"

Aslında sorun bir çok kişinin başına gelen USB Belleki hatalası "Disk Yazmaya Karşı Korumalı" google açıp "Disk Yazmaya Karşı Korumalı" diye arattığınızda çok farklı çözüm önerileri sunulmaktadır. Sunulan çözümlerden çoğu sizin işinize yaramayacaktır. Regedit ayarları vb gizi ayarlar.

Peki nasıl bir yol izleyeceğiz. dediğiniz duyar gibiyim. Bu sorunun temeli aslında ismi şu anda aklıma gelmedi bir usb solucanın chipset üzerinden diski korumaya alması ve ne yazık ki basit yollarla temizlenemez hale getirmesi. Bunun için benim söyleyeceğim yol ile biz usb chip ine müdahale edeceğiz. Şimdiden söylemek isterim ki yapacağımız bu yöntem ile diskin kaybedilme olasılığı yüksek. Zaten mevcut durumda da diske müdahale edemediğimiz için her iki koşulda da diski kaybetmiş olacağız mantığı ile çözüm yolunu anlatmaya başlıyorum.

Disk Yazmaya Karşı Korumalı Hatası çözümü



  1. İlk olarak usb diski bilgisayara takın ve güncel bir antivirüs programı ile taratın.
  2. Tarama sonra wirüslü dosyalar silebiliyorsanız silin. Hata veriyor ise uğraşmayın.
  3. Bazen dosyaları dışarı taşımaya müsaade ediyor. virüs olmayan dosyaları güvenle bir yere taşıyın bu taşıma sırasında mutlaka anti virüsünüz açık olsun eğer ters giden bir şeyler olursa anti virüs müdahale edecektir.
  4. Yedekleme işlemleri bittiyse şimdi ilk olarak http://www.usbdev.ru/files/chipgenius/ linkinden chip numarasını göreceğimiz ve detaylarını öğreneceğimiz dosyayı indirin beta paketleri var dikkatli olun ve stabil sürünü indirin.
  5. Programı çalıştırdığımızda takılı olan usbleri tanıyacak ve usbler hakkında çip bilgilerini verecek. 
  6. Burada bizim işimize yarayacak bölüm Controller Part-Number kısmı buradaki rakamlar ile 7 madde verdiğim site üzerinden arama yapılmalı. 
  7. http://flashboot.ru/files/ adresine gidiyoruz. Controller Part-Number kısmındaki seri numaralar ile flashboot sitesinde aramalar yapın. Örnek ben AU6989SN ile arama yaptım iki seçenek çıktı sıra ile indirip deneme yaptım. 1 diski yeni sürüm çözdü diğer sürümü ise eski sürüm onun için diskinizi çıkan tüm seçenekler ile deneyin. Mutlaka biri düzgün çalışacaktır.
Peki bu siteden indirdiğimiz uygulamanın amacı nedir derseniz. usb niz üzerindeki tüm kısımları silerek yeniden bölüm oluşturuyor. böylece virüsten kurtulmuş oluyorsunuz. Ben bu yöntem ile 5 disk kurtardım ve 1 tanede diski kaybettim. 

Hepinize sağlıklı denemeler diliyorum.




0/Adet Yorum

Yorumlarımız yönetici kontrolünden geçmektedir. Bu yüzden reklam içerikli yada ahlaka aykırı yorumlar silinecektir.

Daha yeni Daha eski